Antica Torretta - Case Study | CloudJamWeb
1821
post-template-default,single,single-post,postid-1821,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Antica Torretta – Case Study

Antica Torretta – Case Study

Refinement and creativity. With these two words, Manuel, young owner of the Ristorante Antica Torretta, sparked our curiosity. These are the words he used to define the spirit of his restaurant.
Manuel’s challenge lay in relaunching the image of the restaurant after the previous, less than successful management. A more international feel, with due regard for local traditions, and a cuisine open to new flavours. In Manuel’s books, every dish must be a moment of discovery. This was his vision.

And to make this vision reality, this is what we did for him and his eatery.

Torretta_casestudy_2

We shot a video to convey the atmosphere of the restaurant and the story of the people who work there.
We devised a mini-video in which Manuel talks about some of the specialities of the house. It was conceived as the start of a little web-series.
Many of the shots were dedicated to the food, because as well as being tasty, many of the dishes also look damn fine.
With the photographs of the interiors we highlighted the dual atmosphere inside the restaurant. And we created a website that would accentuate this atmosphere. You can go there with friends, but also for a romantic dinner.
We used social media to give a coordinated image and create a more permanent link with customers.

Torretta_casestudy_3 Torretta_casestudy_4

Torretta_casestudy_6 Torretta_casestudy_5

Now the spirit of Antica Torretta is a reflection of Manuel’s own soul. His restaurant has become the perfect setting in which to work together with his colleagues. A home for one big family, where Manuel can devote his time to doing what he loves best. Taking a journey through different flavours and passionately creating your next meal.

Torretta_casestudy_7



Antica Torretta – Case Study

Antica Torretta – Case Study

Raffinatezza e creatività. Sono le due parole con cui Manuel, giovane titolare del Ristorante Antica Torretta, ha acceso la nostra curiosità. Perché è così che ha ci ha descritto l’anima del suo locale.
La sfida di Manuel consisteva nel rilanciare l’immagine del ristorante dopo una precedente gestione non del tutto felice. Un aspetto più internazionale, senza dimenticare la tradizione locale, e una cucina aperta a nuovi sapori. Perché per lui ogni piatto dev’essere una scoperta. Era questa la visione che Manuel aveva in mente.

E per rendere reale la sua visione, questo è quello che abbiamo fatto per lui e per il suo locale.

Torretta_casestudy_2

Abbiamo girato un video istituzionale per raccontare l’atmosfera del ristorante e la storia delle persone che vi lavorano.
Abbiamo ideato un mini-video in cui Manuel racconta alcune specialità della casa. E l’abbiamo pensato come inizio di una piccola web-serie.
Tanti scatti li abbiamo dedicati al cibo. Perché i piatti proposti non sono solo buoni, ma sono anche dannatamente belli.
Con la fotografia di interni abbiamo messo in luce la duplice atmosfera del ristorante. E abbiamo creato un sito internet che facesse risaltare questa atmosfera. Puoi andarci con gli amici, ma anche per una cena romantica.

Attraverso i social media, abbiamo creato un’immagine coordinata per creare un legame coi clienti che sia saldo nel tempo.

Torretta_casestudy_3 Torretta_casestudy_4

Torretta_casestudy_6 Torretta_casestudy_5

Ora l’Antica Torretta è il riflesso dell’anima di Manuel, l’ambiente perfetto in cui lavorare assieme ai suoi colleghi. La casa per una grande famiglia, alla quale Manuel dedica il proprio tempo facendo ciò che più ama. Viaggiare tra i sapori per creare con passione il tuo prossimo piatto.

Torretta_casestudy_7